Zoogdier

Zoogdier is het populair-wetenschappelijk kwartaalblad van de Zoogdiervereniging. Leden van de vereniging krijgen Zoogdier automatisch thuisgestuurd.

In Zoogdier worden artikelen gepubliceerd over zoogdieronderzoek en -bescherming over soorten die in Nederland en Vlaanderen (kunnen) voorkomen. Daarnaast ook over activiteiten die worden ondernomen door werkgroepen van de Zoogdiervereniging (Nederland) en Natuurpunt (Vlaanderen).

Lees hier meer over ons meest recente nummer!

Auteurs

De redactie van Zoogdier heeft belangstelling voor originele artikelen over zoogdieronderzoek of zoogdieren van West-Europa. Artikelen dienen populair-wetenschappelijk van aard te zijn en niet reeds elders gepubliceerd.

Voor het indienen van artikelen lees de instructies voor auteurs (pdf).

U kunt contact opnemen met de redactie via email: redactie.zoogdier@zoogdiervereniging.nl.

Zoogdier 2019

>

Klik hieronder voor meer informatie over de uitgaves van Zoogdier en de aanvullende informatie van Zoogdier Digitaal van de nummers uit 2019.

Zoogdier / jaargang 30/ nr.3 / herfst 2019

Zoogdier / jaargang 30/ nr.2 / zomer 2019

Zoogdier / jaargang 30/ nr.1 / lente 2019

Zoogdier 2018

>

Klik hieronder voor meer informatie over de uitgaves van Zoogdier en de aanvullende informatie van Zoogdier Digitaal van de nummers uit 2018.

Zoogdier 2017

>

Klik hieronder voor meer informatie over de uitgaves van Zoogdier en de aanvullende informatie van Zoogdier Digitaal van de nummers uit 2017.

Eerdere uitgaves van Zoogdier

>

Hier vind je een literatuurindex van het tijdschrift "Zoogdier" 1990 t/m 1999.

Complete nummers komen als download (pdf) beschikbaar.
Houd er rekening mee dat de pdf's vrij groot (tot 9Mb) kunnen zijn.