agendaoverzicht

Waterspitsmuis (© Wesley Overman)

Fifth International Colloquium - Biology of the Soricidae

-

The current meeting will be the fifth edition of the International Colloquium – Biology of the Soricidae.The first meeting was held at the Powdermill Nature Reserve, USA, in 1990. It was followed 12 years later by the second edition in the same place. For the third meeting, shrew researchers travelled to Syktyvkar, Russia, in 2010. The last meeting took place four years ago in Poznań, Poland.​

With the current meeting, shrew researchers will celebrate the 30th anniversary of the International Colloquium – Biology of the Soricidae.

Otter (Bron: Richard Witte)

Friese Vrijwilligersdag Natuur

Op zaterdag 5 september vindt de tweede Friese Vrijwilligersdag Natuur plaats bij de Buitenplaats in Earnewâld.
Speciaal voor alle (potentiële) vrijwilligers wordt een interessant programma opgesteld met lezingen, workshops en excursies.

De Friese Vrijwilligersdag Natuur wordt georganiseerd in opdracht van de provincie Friesland door de Zoogdiervereniging, Sovon Vogelonderzoek en FFF in samenwerking met vele (vrijwilligers)natuurorganisaties.