AgendaCalutra

Hier zullen alle activiteiten van CaLutra op verschijnen. Hou deze site dus in de gaten! Organiseer je zelf een bever of otter gerelateerde activiteit? Laat het ons weten!

11 maart Kennisdag voor otter- en bevervrijwilligers
Dit jaar werkt CaLutra samen met Natuurmonumenten en zijn we te gast bij de Nieuwkoopse Plassen. Dit is een goed moment om ervaringen uit te wisselen en kennis te maken met elkaar. Zoals gebruikelijk worden in de ochtend verschillende presentaties gegeven over actuele zaken m.b.t. de otter en bever, inclusief filmpjes van deze prachtige soorten. Na de lunch gaan we in het gebied op zoek naar ottersporen of kunnen de handen uit de mouwen gestoken worden om een otterrustplek te bouwen. We sluiten natuurlijk de dag af met een borrel bij de werkschuur. Meer informatie vind je hier. Opgeven kan via calutra@gmail.com (aanmelden noodzakelijk).

12 maart Kennisdag voor otter- en bevervrijwilligers
Op zaterdag 12 maart organiseert CaLutra in samenwerking met Provincie Noord Holland de jaarlijkse kennisdag voor actieve vrijwilligers en andere otter- en beverliefhebbers. Hierbij krijgt iedereen de kans om hun kennis te verdiepen over deze bijzondere dieren, mensen met de zelfde interesse te ontmoeten en resultaten van hun onderzoek/monitoring te delen.’s Ochtends is er een inhoudelijk programma. In de middag gaan we concreet locaties inventariseren op otter- en bever aanwezigheid.  Ervaren mensen wisselen buiten kennis uit met minder ervaren speurders. We eindigen gezamenlijk met een afsluitende borrel aan de oevers van de Randmeren. Er zal vis worden geserveerd om Otters te lokken. De dag zal plaatsvinden bij de Ankeveense IJsclub. Meer informatie vind je hier. Aanmelden kan via calutra@gmail.com.

21 maart Kennisdag voor otter- en bevervrijwilligers
CaLutra organiseert voor haar actieve vrijwilligers en andere otter- beverliefhebbers een leuke dag waarbij iedereen meer kan leren over deze bijzondere dieren, mensen met dezelfde interesse kan ontmoeten en resultaten van hun onderzoek/monitoring kan delen. Daarvoor is een informatief programma samengesteld, gebracht door enthousiaste deskundigen. Het daadwerkelijk toepassen van wat er op deze dag de revue paseert speelt een grote rol. 's Middags is er een keuzeprogramma buiten: Mogelijk zien we deze dag levende otters (of bevers) en een deel van ons helpt fysiek bij het oplossen van een verkeersknelpunt voor otters! Meer informatie vind je hier. Opgeven verplicht via calutra@gmail.com