Werkgroep Zoogdierbescherming

De doelstellingen van de Werkgroep Zoogdierbescherming zijn:

• bescherming en herstel van zeldzame en/of bedreigde populaties van zoogdiersoorten, waarbij de Rode lijst zoogdieren en de Habitatrichtlijn richtinggevend zijn
  • toetsing, beïnvloeding en zo nodig initiëring van rijks- en provinciaal beleid met consequenties voor zoogdierpopulaties in het algemeen en soorten van de Rode lijst en de Habitatrichtlijn in het bijzonder
  • informeren van de leden van de Zoogdiervereniging over ontwikkelingen op het gebied van zoogdierbescherming en stimuleren op regionaal en lokaal niveau een vinger aan de pols te houden en zo nodig actie te ondernemen.

Lid worden

Geïnteresseerde leden van de Zoogdiervereniging kunnen lid worden van de werkgroep door een email te sturen. Van de leden wordt een actieve opstelling verwacht bij uitwisseling van nieuws over bedreiging en bescherming en deelname aan beschermingsacties.

Overige onderwerpen

De werkgroep houdt zich verder onder andere bezig met:

• ontwikkelingen in de Habitatrichtlijn

• zoeken van financiering van beschermingsmaatregelen
  • reageren op beleidsvoornemens en -besluiten van de overheid, die (in)direct zoogdierbelangen raken.