Publicatieoverzicht

Molecular identification of sei whales (Balaenoptera borealis) from the Netherlands

2019

Sei whale (Balaenoptera borealis) is a very rare species in the North Sea. The remains of four whales identified as sei whales, originating from the Netherlands, are preserved in the zoological collection of Naturalis Biodiversity Center, Leiden, the Netherlands. A single bone in the Naturalis collection, found on the Dogger Bank just outside Dutch waters, was also identified as sei whale.

Faunasoorten van bossen

2018

De VBNE heeft namens een aantal terreinbeherende organisaties aan de Zoogdiervereniging (namens de soortenorganisaties) gevraagd hoe zij kunnen worden ondersteund met een methodiek die beschikbare kennis ontsluit, zodat beheerders zonder veel werk kunnen bepalen wat belangrijke soorten zijn waarvoor zij zich willen inzetten in hun bos-regio.

3D bone analysis for improving species identification: a case study on scapulae of selected small toothed whales occurring along the Dutch coast

2018

Artikel in Lutra 61-2, 2018

Trefwoorden / keywords:

automated image analysis, bioinformatics, cetaceans, interactive identification key, Linnaeus NG, photogrammetry, harbour porpoise (Phocoena phocoena), common dolphin (Delphinus delphis), white-beaked dolphin (Lagenorhynchus albirostris).