Publicatieoverzicht

Telganger / 2010-1 / april (pdf)

2010

In deze editie van de Telganger: NEM Vleermuis wintertellingen, NEM Vleermuis zoldertellingen, NEM Autovleren, NEM DagActieve Zoogdieren (DAZ), NEM Hazelmuis, VONZ Waterspitsmuis, VONZ Noordse woelmuis, VONZ Boommarter, VONZ Das, VONZ Kleine zoogdieren (braakballen), Landelijke zoogdierdag / ALV, Zoogdieratlas.nl, Zoogdiervereniging in commissie DWHC, Vleermuisnieuws uit Groningen, Muizen veroveren de waddeneilanden, Opmars van de grote bosmuis, Ga mee walvissen en dolfijnen kijken.

Telganger / 2008-2 / oktober (pdf)

2008

In deze Telganger vindt u: NEM Het konijn is terug!, NEM Resultaten wintertellingen vleermuizen 2008,  NEM Beheer aan winterobjecten vleermuizen, NEM Tussenstand zoldertellingen vleermuizen 2008, NEM Autoroutes vleermuistellingen, NEM Resultaten DagActieve Zoogdieren 2007, VONZ Inhaalslag algemeen, VONZ Noordse woelmuis, VONZ Waterspitsmuis, VONZ Boommarter, VONZ Das, Bevers in Limburg 2008, Gezocht: exotische zoogdieren, Ringelrobben als dwaalgast in Nederland, Jaar van de bunzing, Levende atlas van de Nederlandse zoogdieren, Huisspitsmuis verovert Texel.

Telganger / 2008-1 / juli (pdf)

2008

In deze Telganger: Autovleren, Zoldertellingen vleermuizen, Wintertellingen vleermuizen, Hazelmuis,  DagActieve Zoogdieren (DAZ), Das, Eekhoorn, Steenmarter, Grote bosmuis, Hoefdieren, Waterspitsmuis, Natura 2000 soorten verder in kaart, Braakballen, Basiscursus zoogdieren / vleermuizen, Vleermuizen in langbroekerwetering, Vis zoekt boommarter, Gezocht: exotische zoogdieren, Populaties van exotische eekhoorns in Nederland, Soort van het jaar; de tussenstand, Even voorstellen.

Lutra 48(2)_van Liere & van Liere_comments_2005

2005

Comments: Reintroduction of the otter (Lutra lutra) in the Netherlands: did it really meet international guidelines?

In Lutra 47(2), Van ‘t Hof and Van Langevelde claim that the IUCN guidelines were met in the process of reintroducing the otter (Lutra lutra) in the Netherlands. In our opinion, the authors would have come to a different conclusion if they had studied the scientific literature and the IUCN guidelines more thoroughly. We argue that the IUCN guidelines were not met on several points, and conclude that the guidelines as a whole were not met.