Publicatieoverzicht

Telganger / 2006-VONZspecial / oktober (pdf)

2006

In dez editie van de Telganger: Inhaalslag Verspreidingsonderzoek Zoogdieren, Boommarter inventarisatie Zuid-Kennermerland, Noordse woelmuis, Waterspitsmuis, Spitsmuis in lokbuis, Eikelmuis, Ingekorven vleermuis, Zwermlokaties bij winterverblijven, Hazelmuis, Meedoen met de inhaalslag?, Ecogrid, Basiscursus Zoogdieren inventariseren, Telganger digitaal, Word lid van de Zoogdiervereniging van Nederland.

Telganger / 2006-2 / november (pdf)

2006

In deze editie van de Telganger: Verenigde Naties roept 2007 uit tot “JAAR VAN DE DOLFIJN”, Konijn in Nederland krijgt hulp van Wisent, Bevers in Limburg voorjaar 2005 - voorjaar 2006, Resultaten dagactieve zoogdieren 2005, Doorgeven van waarnemingen, Noordse woelmuis verder in voorkomen achteruit, Onderzoek gewenst naar relatie met koeien en paarden, Resultaten wintertellingen vleermuizen 2006, Massale volksverhuizing bij de bruinvis in de Noordzee, Verstandig of niet?

Telganger / 2006-1 / juli (pdf)

2006

In deze editie van de Telganger: Meetnet Hazelmuis, Verspreiding van kleine zoogdieren aan de hand van braakballen, Vogelgriep ppl bij wilde roofdieren, Limburgse zoogdieratlas, Bevers in Limburg, Griend aangespoeld op Schiermonnikoog, Nederlands windmolenpark op zee en zeezoogdieren, Cursussen, Braakballen en de nationale braakbal pluisweek 2006.

2006.48 Inhaalslag Verspreidings Onderzoek Nederlandse Zoogdieren (VONZ) 2006/2007

2006

Eind augustus verleende het Ministerie van LNV aan Zoogdiervereniging VZZ de opdracht om een inhaalslag te gaan uitvoeren naar een zevental zoogdiersoort(groep)en. Doel hiervan is om zoveel mogelijk met vrijwilligers de actuele situatie betreffende de verspreiding van deze zoogdiersoorten in Nederland zo efficiënt mogelijk in kaart te brengen.

2006.01 Verspreidingsonderzoek muizen en spitsmuizen in 2005

2006

In 2005 is onderzoek verricht naar de haalbaarheid van de braakbalmethode om een landsdekkend beeld te geven van de verspreiding van de veldspitsmuis, waterspitsmuis en de noordse woelmuis met de inzet van vrijwilligers. Om daarover een uitspraak te kunnen doen is getest of in de leefgebieden van deze drie soorten voldoende braakbalmateriaal verzameld kan worden.