No place to hide: Limited forest cover hampers the availability of suitable habitat for lynx in the Netherlands

2019

In Europe, centuries-long of overharvesting and hunting of large herbivores and carnivores has resulted in extinctions of large mammals, such as the lynx (Lynx lynx). With the expansion of lynx distributions via recolonisation and reintroduction programmes, it is possible that the lynx will again recolonise the Netherlands. This study identified the most important predictors for lynx habitat suitability in the Netherlands and areas in the Netherlands where the ecological requirements of the lynx are met.

Telganger / 2016-1 / april (pdf)

• Voorwoord
  • NEM Verspreidingsonderzoek Otter
  • NEM Verspreidingsonderzoek Bever
  • NEM Meetnet Vleermuis Transecttellingen
  • NEM Meetnet Wintertellingen Vleermuizen
  • NEM Meetnet Zoldertellingen Vleermuizen
  • NEM Verspreidingsonderzoek Muizen
  • NEM Verspreidingsonderzoek Bunzing Boommarter
  • NEM Meetnet Hazelmuizen
  • NEM Meetnet Konijnentellingen
  • Coördinatie NEM Zoogdiermeetnetten
  • Verpreidingsonderzoek Muntjak
  • Jaarrond Tuintelling
  • ​Agenda

Telganger / 2015-2 / oktober (pdf)

• Voorwoord
• NEM Verspreidingsonderzoek Bever-Otter
• NEM Meetnet Vleermuis Transecttellingen
• NEM Meetnet Wintertellingen Vleermuizen
• NEM Meetnet Zoldertellingen Vleermuizen
• NEM Meetnet Dagactieve Zoogdieren
• NEM Meetnet Konijnentellingen
• NEM Verspreidingsonderzoek Muizen
• NEM Meetnet Hazelmuizen
• Jaar van de Das
• Jaarrond Tuintelling
• Agenda

Telganger / 2013-1 / april (pdf)

2013

• Voorwoord • Overige vleermuizen • Bever en otter • Dagactieve zoogdieren • Wintertellingen vleermuizen • Zoldertellingen vleermuizen • Hazelmuis • Braakbalonderzoek • Jaar van de steenmarter • Cursusprogramma 2013 voor professionals • Huiskatten helpen Zoogdiervereniging • Gezocht: artikelen voor tijdschrijft Zoogdier! • Zoogdierdag • Agenda

Telganger / 2010-1 / april (pdf)

2010

In deze editie van de Telganger: NEM Vleermuis wintertellingen, NEM Vleermuis zoldertellingen, NEM Autovleren, NEM DagActieve Zoogdieren (DAZ), NEM Hazelmuis, VONZ Waterspitsmuis, VONZ Noordse woelmuis, VONZ Boommarter, VONZ Das, VONZ Kleine zoogdieren (braakballen), Landelijke zoogdierdag / ALV, Zoogdieratlas.nl, Zoogdiervereniging in commissie DWHC, Vleermuisnieuws uit Groningen, Muizen veroveren de waddeneilanden, Opmars van de grote bosmuis, Ga mee walvissen en dolfijnen kijken.

Telganger / 2009-1 / april (pdf)

2009

In deze editie van de Telganger: NEM Vleermuis wintertellingen, NEM Vleermuis autoroutes, NEM Vleermuis zoldertellingen, NEM Dagactieve zoogdieren, NEM Hazelmuis, VONZ Noordse woelmuis, VONZ Waterspitsmuis, VONZ Boommarter, VONZ Das, VONZ Braakbalonderzoek, 2009 is het jaar van de egel, Zoogdieratlas.nl, Gezocht: exotische zoogdieren, Overig nieuws.