2011.25 evaluatie 2 generaties faunabeheerplannen

2011

De afgelopen jaren zijn in de meeste provincies tweede generatie Faunabeheerplannen van kracht
geworden. In opdracht van het Faunafonds, de provincies en de FBE’s onderzocht de
Zoogdiervereniging in hoeverre ‘lessen geleerd’ uit de eerste generatie (FBP1’s) vertaald zijn in de
tweede generatie (FBP2’s) en welke aanbevelingen kunnen worden gedaan met het oog op de
FBP3’s. Hiertoe zijn als soort(groep)en geselecteerd ree, vos, roek, overzomerende grauwe gans en
overwinterende grauwe en kolgans.

Telganger / 2006-2 / november (pdf)

2006

In deze editie van de Telganger: Verenigde Naties roept 2007 uit tot “JAAR VAN DE DOLFIJN”, Konijn in Nederland krijgt hulp van Wisent, Bevers in Limburg voorjaar 2005 - voorjaar 2006, Resultaten dagactieve zoogdieren 2005, Doorgeven van waarnemingen, Noordse woelmuis verder in voorkomen achteruit, Onderzoek gewenst naar relatie met koeien en paarden, Resultaten wintertellingen vleermuizen 2006, Massale volksverhuizing bij de bruinvis in de Noordzee, Verstandig of niet?

Telganger / 2006-1 / juli (pdf)

2006

In deze editie van de Telganger: Meetnet Hazelmuis, Verspreiding van kleine zoogdieren aan de hand van braakballen, Vogelgriep ppl bij wilde roofdieren, Limburgse zoogdieratlas, Bevers in Limburg, Griend aangespoeld op Schiermonnikoog, Nederlands windmolenpark op zee en zeezoogdieren, Cursussen, Braakballen en de nationale braakbal pluisweek 2006.