Publicatieoverzicht

Telganger / 2008-2 / oktober (pdf)

2008

In deze Telganger vindt u: NEM Het konijn is terug!, NEM Resultaten wintertellingen vleermuizen 2008,  NEM Beheer aan winterobjecten vleermuizen, NEM Tussenstand zoldertellingen vleermuizen 2008, NEM Autoroutes vleermuistellingen, NEM Resultaten DagActieve Zoogdieren 2007, VONZ Inhaalslag algemeen, VONZ Noordse woelmuis, VONZ Waterspitsmuis, VONZ Boommarter, VONZ Das, Bevers in Limburg 2008, Gezocht: exotische zoogdieren, Ringelrobben als dwaalgast in Nederland, Jaar van de bunzing, Levende atlas van de Nederlandse zoogdieren, Huisspitsmuis verovert Texel.

Telganger / 2008-1 / juli (pdf)

2008

In deze Telganger: Autovleren, Zoldertellingen vleermuizen, Wintertellingen vleermuizen, Hazelmuis,  DagActieve Zoogdieren (DAZ), Das, Eekhoorn, Steenmarter, Grote bosmuis, Hoefdieren, Waterspitsmuis, Natura 2000 soorten verder in kaart, Braakballen, Basiscursus zoogdieren / vleermuizen, Vleermuizen in langbroekerwetering, Vis zoekt boommarter, Gezocht: exotische zoogdieren, Populaties van exotische eekhoorns in Nederland, Soort van het jaar; de tussenstand, Even voorstellen.

2008.44 Effect van terreinbeheer op muizen in het zuidelijke deel van Natura-2000 gebied ‘Duinen van Texel’

2008

Wij hopen dat voorliggend rapport een goede ondersteuning kan zijn voor het nemen van beslissingen betreffende het beheer van het Nationale Park ‘De Duinen van Texel’. Met het uitzetten van deze opdracht laten zowel het Nationaal Park als Dienst Vastgoed Defensie (wederom) zien dat zij de waarde van de noordse woelmuis inzien en streven naar een duurzaam voortbestaan van deze echte Texelse muis.

2008.35 Het belang van de Nieuwe Stadse Zeedijk bij Stad aan ’t Haringvliet voor de noordse woelmuis

2008

In het kader van een geplande verzwaring van de Nieuwe Stadse Zeedijk bij Stad aan ‘t Haringvliet
het inventariseren van de Nieuwe Stadse Zeedijk en het aansluitende deel van het natuurgebied Het Stadse Gors op het voorkomen van de noordse woelmuis (Microtus oeconomus). Daarnaast is gevraagd om te adviseren over de mogelijkheden tot het nemen van mitigerende dan wel compenserende maatregelen.

2008.12 Onderzoek naar het belang van de Buitenhavendijk te Middelharnis voor de noordse woelmuis

2008

In het kader van een geplande verzwaring van de Buitenhavendijk te Middelharnis heeft DHV Adviesgroep Water, Natuur en Ruimte de Zoogdiervereniging VZZ opdracht gegeven tot het inventariseren van de Buitenhavendijk en het aansluitende deel van het natuurgebied de Meneersche Plaat op het voorkomen van de noordse woelmuis (Microtus oeconomus). Daarnaast is gevraagd om te adviseren over de mogelijkheden tot het nemen van mitigerende dan wel compenserende maatregelen.

2008.043 (Vleer)muisonderzoek Boonervliet / Bommeer

2008

In verband met verandering van waterbergingscapaciteit zal de dijk langs het Boonervliet en het Bommeer verhoogt worden. De Vlietlanden, een bekend leefgebied van de noordse woelmuis, zijn op korte afstand van de dijktrajecten gesitueerd. Daarom is de aanwezigheid van de noordse woelmuis aannemelijk. Om te weten of en in welke mate rekening met de noordse woelmuis gehouden moet worden is onderzoek naar de aanwezigheid van deze soort noodzakelijk.