Telganger / 2020-2/ oktober

• Voorwoord
  • NEM Verspreidingsonderzoek Muizen - De waterspitsmuis in Nederland - het waarnemerseffect
  • NEM Meetprogramma Hazelmuizen - Meetprogramma Hazelmuizen: resultaten 2019 en aanpassingen nieuwe seizoen
  • NEM Meetprogramma Vleermuis Transecttellingen
  • NEM Meetprogramma Exoten
  • NEM verspreidingsonderzoek Bever en Otter
  • NEM Meetprogramma Wintertellingen vleermuizen
  • NEM Meetprogramma Dagactieve zoogdieren
  • NEM Meetprogramma Dagactieve zoogdieren Konijn
  • NEM Meetprogramma Zoldertellingen vleermuizen

Telganger / 2020-1 / april

• Voorwoord
  • NEM Verspreidingsonderzoek Bever en Otter
  • Monitoring bevers in Habitatrichtlijngebieden in Gelderland 2018-2019
  • NEM Verspreidingsonderzoek Marters
  • NEM Meetprogramma Zoldertellingen Vleermuizen
  • NEM Meetprogramma Dagactieve Zoogdieren (konijn)
  • NEM Verspreidingsonderzoek Muizen
  • NEM Meetprogramma Wintertellingen Vleermuizen
  • NEM Meetprogramma Vleermuis Transecttellingen
  • NEM Meetprogramma Exoten
  • Agenda

Telganger / 2009-2 / oktober (pdf)

2009

In deze Telganger: NEM Hazelmuis, NEM Vleermuis wintertellingen, NEM Vleermuis zoldertellingen, NEM Dagactieve zoogdieren, NEM Konijnentellingen in de duinen, NEM Tapuit en konijn, VONZ Boommarter, VONZ Das, Sterfte bij onderzoek met inloopvallen, Bruinvissen in de Oosterschelde geteld, Vleermuisonderzoek in Wit Rusland, Cursus grondgebonden zoogdieren, Symposium monitoring van zoogdieren, Tweede vondst kleine dwergvleermuis in Nederland, Egelweekend groot succes.

Telganger / 2009-1 / april (pdf)

2009

In deze editie van de Telganger: NEM Vleermuis wintertellingen, NEM Vleermuis autoroutes, NEM Vleermuis zoldertellingen, NEM Dagactieve zoogdieren, NEM Hazelmuis, VONZ Noordse woelmuis, VONZ Waterspitsmuis, VONZ Boommarter, VONZ Das, VONZ Braakbalonderzoek, 2009 is het jaar van de egel, Zoogdieratlas.nl, Gezocht: exotische zoogdieren, Overig nieuws.

2009.15 Bats and environmental impact assesment

2009

In 2006 the Society for the Study and Conservation of Mammals, The Netherlands, the National Museum of Natural History, Bulgaria and the Romanian Bats Protection Association, Romania, developed and submitted a project proposal “Bats and EIA: Tools for implementation of European Habitats Directive and EUROBATS agreement in Bulgaria and Romania” to the Dutch Ministry of Agriculture, Nature and Food Quality, applying for a grant under BBI MATRA Action Plan 2005 - 2008. The project was granted and started about the end of 2006 and finished at the end of 2008.

2009.13 Plan van aanbeveling grootonderhoud De Woningstichting Wageningen

2009

De Woningstichting heeft voor de komende 5 jaar grootonderhoud gepland aan 485 woningen in negen verschillende complexen in Wageningen. De Zoogdiervereniging VZZ heeft vleermuisonderzoek uitgevoerd in de periode juni – september 2008 om de gegevens te leveren die nodig zijn voor aanvraag van een meerjarige ontheffing Flora- en Faunawet. In de rapportage welke verslag doet van het onderzoek worden algemene aanbevelingen gegeven ter mitigatie en compensatie van de ingrepen.