Kijk op Exoten 10

Kijk op Exoten, nummer 10, november 2014

De nieuwsbrief Kijk op Exoten is het communicatiemiddel dat alle projectpartners gezamenlijk inzetten om vrijwilligers en professionals in Nederland te informeren over exoten.

Muntjak en sikahert: een update
Hans Hollander

Kijk op Exoten 9

Kijk op Exoten, nummer 9, september 2014

Een nieuwe hondachtige in Nederland: de wasbeerhond
Vilmar Dijkstra

Kijk op Exoten 8

Kijk op Exoten, nummer 8, april 2014

Wallabies – zoogdierexoten from down under
Hans Hollander

Kijk op Exoten 7

Kijk op Exoten, nummer 7, januari 2014

Amerikaanse rode eekhoorn
Vilmar Dijkstra

Lutra 50(2)_Broekhuizen et al_otter_2007

2007

Re-mating in otter (Lutra lutra)

After the first observation of three morulas in the uterus of an otter (Lutra lutra) (Broekhuizen et al. 2004) a second observation of three morulas, together with three early-stage blastocysts, was made in April 2005. In the light of the short period of delayed implantation of blastocysts in the mucous membrane of the uterus we discuss the probability of this indicating re-mating and compared the evidence with the more frequent occurrence of superfoetation in the American mink (Mustela vison).

Telganger / 2007-2 / november (pdf)

2007

In deze editie van de Telganger: Met auto en boot vleermuizen tellen, Bevers in Limburg voorjaar 2006/2007, Waterspitsmuis verspreidingsonderzoek, Eerste resultaten Zoldertellingen Vleermuizen, Exotische eekhoorns in Nederland, Sterfte onder zoogdieren, Resultaten wintertellingen vleermuizen, Resultaten Dagactieve Zoogdieren 2006, Meetnet Hazelmuis, Oproep: Dode bunzingen gezocht, Nationale braakbalpluisweek WILDzoekers, Colofon, Lustrumviering Zoogdiervereniging VZZ.