Hoe goed ken jij de Zoogdiervereniging?

De Zoogdiervereniging zet zich in voor onderzoek naar en bescherming van inheemse wilde zoogdieren en hun leefgebieden. In 2019 hebben wij veel acties en projecten uitgevoerd. Hierover kun je nu meer lezen in het Jaarverslag van 2019.

Het 2019 van de Zoogdiervereniging

2019 stond vooral in het kader van het Jaar van de Egel. De Egelwerkgroep heeft een enorme prestatie geleverd door het succes van 2009 minstens te evenaren. Verder zijn voor het eerst in eeuwen jonge welpen geboren in de wolvenroedel op de noord-Veluwe en is zelfs voor de derde keer ooit in Nederland een goudjakhals vastgesteld.

Maar ook lastige dossiers gaan wij niet uit de weg. Wolven die schapen doden, bevers die gangen graven in dijken, vleermuizen die te lijden hebben onder de massaliteit van renovaties. Bij al deze dossiers zetten wij ons in om in constructieve samenwerking het beste eruit te halen voor de zoogdieren op een wijze die past binnen de maatschappelijke context.

Ook andere dossiers baren ons zorgen. Zoogdiersoorten zoals de hamster die bedreigd worden met uitsterven, hittestress bij zoogdieren als vleermuizen door de hete en droge zomers en de ogenschijnlijke achteruitgang van de hermelijn.

Je leest er meer over in ons Jaarverslag 2019!

Steun ons!

Steun ons werk door lid te worden of door een schenking te doen. Ook is het mogelijk om bij ons een legaat na te laten.

Publicatiedatum: 23 juni 2020