Beverwerkgroep Nederland heet voortaan Calutra!

15 februari 2012

2012 is door de Beverwerkgroep en Zoogdiervereniging uitgeroepen tot het Jaar van de Bever. Ondanks dat beiden momenteel erg druk bezig zijn met het organiseren van het ‘Jaar van de Bever’, is er toch nog tijd voor ander heugelijk nieuws.

Vanaf heden gaat de Beverwerkgroep hun werkveld uitbreiden en ook aandacht besteden en een ander Nederlands watergebonden zoogdier: de otter! Natuurlijk dekt de naam Beverwerkgroep hierdoor de lading niet meer. De werkgroep zal dus in de toekomst door het leven gaan onder de naam CaLutra: Bever- en otterwerkgroep Nederland; een nieuwe naam ontstaan uit een samenvoeging tussen de Latijnse namen van de bever en otter, respectievelijk Castor fiber en Lutra lutra.

Dat de samenvoeging van otter en bever in één werkgroep zo gek nog niet is, hebben de dieren de afgelopen tijd zelf bewezen door de recente vondst van een otter in een oude beverburcht in het Zuidlaardermeer! We hopen in de toekomst op meer plaatsen zo’n mooie samenwerking tussen de dieren te gaan zien als beide soorten zich verder door Nederland verspreiden.

Landelijke zoogdierdag
21 april is de officiële aftrap van het Jaar van de Bever tijdens de Landelijke Zoogdierdag. Deze dag staat in het teken van bever en andere watergebonden zoogdieren. Kijk voor meer informatie op www.zoogdiervereniging.nl.

Publicatiedatum: 15 februari 2012