Rapportages van de Zoogdiervereniging downloadbaar

12 juli 2011

Er wordt al een tijd naar toe gewerkt om een digitale zoogdierbibliotheek te realiseren als onderdeel van de dit jaar gelanceerde zoogdierwinkel. De eerste stap is vandaag gezet door digitale rapportages 2006-2009 van de Zoogdiervereniging in pdf-bestandsformaat beschikbaar te stellen.

Wat is er te vinden?
Een groot aantal onderzoeksrapportages opgesteld door de werkorganisatie van de Zoogdiervereniging uit 2006, 2007, 2008 en 2009. De rapporten gaan over veel verschillende soorten zoogdieren, verspreid over het hele land!

Niet alle onderzoeksrapportages kunnen worden beschikbaar gesteld in verband met auteursrechten, geheimhouding van gevoelige gegevens of op verzoek van de opdrachtgever. Ook de rapporten van 2010 en 2011 zijn nog niet vrij gegeven. De rapporten komen namelijk per kalenderjaar, met twee jaar vertraging beschikbaar. Dus de rapporten van 2010 zijn vanaf januari 2012 op onze website te raadplegen.

Digitale zoogdierbibliotheek
Op termijn komen er in het kader van de digitale zoogdierbibliotheek meer digitale publicaties beschikbaar via de Zoogdierwinkel. Verschillende nieuwsbrieven als Telganger (monitorings- en verspreidingsonderzoek), Marterpassen (boommarters) en Castor (bevers) komen naar verwachting deze zomer nog online beschikbaar. Ook komen alle historische uitgaven van onze tijdschriften Zoogdier en Lutra uiteindelijk als pdf online. Als de bibliotheek helemaal is ingericht wordt het met filters doorzoekbaar op bijvoorbeeld provincie en soortnaam.

Hier vindt u de onderzoeksrapportages: www.zoogdierwinkel.nl/rapporten

Publicatiedatum: 12 juli 2011