Onze cursussen voor 2011

De Zoogdiervereniging presenteert haar cursussen 2011. Vooral vleermuizen op dit moment (het Jaar van de Vleermuizen).

31 jan 2011

Zoogdieren zijn niet makkelijk waar te nemen. Vaak moet je 's nachts of in de vroege ochtend op pad om ze te zien te krijgen, of moet je uit de sporen die ze achter laten afleiden welke soorten in een gebied voorkomen. Heb je zoogdieren gezien of hun sporen gevonden, dan is vervolgens de vraag wat dat betekent. Leeft het dier hier permanent of kwam hij toevallig langs, was het één dier of een groep, wat is het belang van het gebied voor de soort, etc.?

De Zoogdiervereniging organiseert diverse cursussen en lezingen over het waarnemen van zoogdieren en over het interpreteren van de waarnemingen. Maar ook over het belang van veldonderzoek voorafgaand aan en tijdens planologische ingrepen. Deze laatste zijn vooral bedoeld voor overheden, ingenieursbureau's en projectontwikkelaars die bij de uitvoering van hun werk rekening moeten houden met beschermde flora en fauna. Daarnaast is het mogelijk om voor uw organisatie een cursus ‘in company’ aan te vragen of een cursus op maat te laten maken. Vraag naar de mogelijkheden bij ons secretariaat of download de cursusfolder:

Voor het globale cursusprogramma voor dit jaar, zie http://zoogdiervereniging.nl/cursussen

Publicatiedatum: 31 januari 2011