Nieuw assortiment in de zoogdierwinkel

15-09-2011

Afgelopen weken zijn er veel nieuwe artikelen aan de zoogdierwinkel toegevoegd. Het betreft vooral kinderboeken over zoogdieren. Hieronder vindt u een korte beschrijving van de nieuwe artikelen die de Zoogdiervereniging aanbiedt.

Dora ondersteboven
Vleermuizen staan bekend als griezelig. Maar wie 'Dora ondersteboven' heeft gelezen, zal er anders over denken. Dit kleurrijke kinderboek beschrijft een jaar uit het leven van een grootoorvleermuis. Meer informatie

Ratjetoe
In Ratjetoe krijgen ratten, muizen en hun naaste familieleden de aandacht die ze verdienen. Aan de orde komen biologie, gedrag, verspreiding en de relatie tussen knaagdieren en mensen, vroeger en nu, als vijand of vriend.  Meer informatie

In de val
Kaja weet niet wat ze ziet. Steekt daar een otter de weg over? Die zijn toch uitgestorven? Kaja is dol op water. Elke dag oefent ze in bad om haar adem zo lang mogelijk in te houden. Als ze Hein en zijn dochter leert kennen, wil ze eerst niets met hen te maken hebben. Maar als ze otters ontdekt in het natuurgebied van Hein en erger nog, een ottervanger, krijgt ze toch met hen te maken..  Meer informatie

Zeg kleine… serie
Er zijn 6 delen in de informatieve prentenboekenserie 'Zeg kleine...' voor kinderen van 3 tot 8 jaar. Een vrolijke serie die jonge kinderen op een speelse manier kennis laat maken met het leven van zoogdieren. Bever, Dolfijn, Eekhoorn, Egel, Vleermuis, Zeehond. Meer informatie

Gek op egels
Wat is er leuker dan een egeltje in de achtertuin? Niets, aldus auteur Hugh Warwick. Een bezoekje van zo’n prikkelig bolletje geeft je meteen een geluksgevoel. ‘Gek op egels - of hoe egels de wereld kunnen redden' is een nederlandse vertaling van het succesvolle engelse boek. Meer informatie

Vleermuis T-shirt
Vleermuis T-shirt uitgegeven in het jaar van de vleermuizen. De tekst luidt "Bats are... simply magnificent". Op de mouwen staat het logo van de Zoogdiervereniging en als tekst 'Vleermuiswerkgroep Nederland' vermeld. Meer informatie

Digitale zoogdierbibliotheek
Ook zijn er in de webwinkel veel digitale publicaties van de Zoogdiervereniging kosteloos te downloaden. U vindt er een groot deel van onze onderzoeksrapportages van de afgelopen jaren en 20 jaar tijdschrift ‘Zoogdier’. In de nabije toekomst komen er meer digitale publicaties bij.

Bezoek onze webwinkel op www.zoogdierwinkel.nl

Publicatiedatum: 15 september 2011