Het Jaar van de Vleermuizen is van iedereen!

13 jan. 2011

Het Jaar van de Vleermuizen is begonnen. Maar de meeste activiteiten zullen later in het jaar plaats vinden. Hoogtepunten worden een zoektocht naar kolonies in het voorjaar (het Sunrise survey) en de groots aangepakte ‘Nacht van de Vleermuis’ aan het einde van de zomer. Daarnaast wordt op andere wijzen de kennis over en het enthousiasme voor de vleermuizen vergroot. Zo komt er een tijdelijke webcam, een folder met tips over de vleermuisvriendelijke tuin en een themadag over vleermuizen.

Ook komt de Zoogdiervereniging in de loop van januari met een campagnewebsite. Maar ook andere (natuur)organisaties, overheden en ook bedrijven kunnen zich aansluiten bij het Jaar van de Vleermuizen door een eigen activiteit te organiseren. De Zoogdiervereniging roept iedereen die de vleermuizen een warm hart toedraagt op om zich aan te sluiten bij het Jaar van de Vleermuizen. Hou ons op de hoogte via een mailtje aan: info@zoogdiervereniging.nl (we zijn natuurlijk benieuwd naar wat er allemaal gebeurt).

Gebruik logo

Ook het logo van het Jaar van de Vleermuizen, gemaakt in opdracht van de Zoogdiervereniging, is te gebruiken door andere organisaties. Campagneleider Eric van Kaathoven: “We zouden het bijvoorbeeld leuk vinden als iedereen die enthousiast is over vleermuizen, in zijn of haar e-mail-handtekening het logo van het Jaar van de Vleermuizen zet. Zodat zoveel mogelijk Nederlanders aan het eind van het jaar de vleermuizen ontdekt hebben.” Het logo is in drie varianten (zie hieronder) op te vragen via een mailtje aan info@zoogdiervereniging.nl.

Lees ook het eerdere bericht:

Publicatiedatum: 13 januari 2011