ALV en minisymposium 19 november in Utrecht

1 november 2011

Op 19 november a.s. organiseert de Zoogdiervereniging naast een Algemene Ledenvergadering een minisymposium ter gelegenheid van het afscheid van voorzitter Jacob van Olst. Geheel in stijl met de beroepsmatige betrokkenheid bij klimaatverandering en zijn betrokkenheid bij zoogdieren, staat het minisymposium in het teken van ‘Klimaatverandering en gevolgen voor de natuur’. Deze middag wordt gehouden in Utrecht.

Algemene Ledenvergadering
De belangrijkste agendapunten van deze tweede Algemene Ledenvergadering van 2011 zijn de benoeming en herbenoeming van nieuwe bestuursleden, het lopende onderzoek naar voordelen van samenwerking van de werkorganisaties van de Zoogdiervereniging en RAVON en de begroting en jaarplan voor 2012. De volledige agenda staat op de achterzijde van deze uitnodiging.

Minisymposium ‘Klimaatverandering en gevolgen voor de natuur’
Ter gelegenheid van het afscheid van Jacob van Olst wordt een minisymposium georganiseerd rond het thema ‘klimaatverandering’, waar Jacob zich beroepsmatig intensief mee bezig houdt. Aansluitend is er de mogelijkheid om onder het genot van een drankje na te praten en afscheid van Jacob te nemen.

Programma minisymposium
Het minisymposium wordt voorgezeten door Jelle Reumer (directeur Natuurmuseum Rotterdam), die tevens een column verzorgt. Verder staan de onderstaande lezingen op het programma:

• Klimaatverandering en gevolgen voor het verspreidingsgebied van soorten
    Rob Bugter (Alterra)
  • Grootschalige reactie van planten en dieren op klimaatverandering
    Arnold van Vliet (WUR)
  • Is het soortenbeleid wel klimaatbestendig?
    Wieger Wamelink (Alterra)
  • Het effect van klimaatverandering op vleermuizen
    Herman Limpens (Zoogdiervereniging)

Meer informatie?
Zie onze agenda voor informatie over de precieze locatie en aanmeldingen.

Publicatiedatum: 01 november 2011