20 jaar tijdschrift 'Zoogdier' gratis downloadbaar

31 augustus 2011

Er wordt al een tijd naar toe gewerkt om een digitale zoogdierbibliotheek te realiseren als onderdeel van de dit jaar gelanceerde zoogdierwinkel. In de tweede fase zijn 80 edities ‘Zoogdier’ uit de eerste 20 jaargangen 1990 – 2009 beschikbaar gesteld.

Digitale zoogdierbibliotheek

De eerste stap is in juli gezet door digitale rapportages 2006-2009 van de Zoogdiervereniging in pdf-bestandsformaat beschikbaar te stellen. Nu zijn daar 80 edities van ‘Zoogdier’ bijgekomen. Alle pdf’s zijn geïndexeerd en doorzoekbaar.

De edities van 2010 en 2011 zijn nog niet vrij gegeven. Het tijdschrift ‘Zoogdier’ komt per kalenderjaar, met twee jaar vertraging digitaal beschikbaar. Dus de edities van 2010 zijn vanaf januari 2012 op onze website te raadplegen.

Op termijn komen er in het kader van de digitale zoogdierbibliotheek meer digitale publicaties beschikbaar via de Zoogdierwinkel. Verschillende nieuwsbrieven als Telganger (monitorings- en verspreidingsonderzoek), Marterpassen (boommarters) en Castor (bevers) komen naar verwachting dit jaar nog online beschikbaar. Ook komen alle historische uitgaven van ons tijdschrift Lutra op termijn als pdf online. Als de bibliotheek helemaal is ingericht wordt het met filters doorzoekbaar op bijvoorbeeld provincie en soortnaam.

Zoogdierbibliotheek raadplegen?

• Hier vindt u de edities van ‘Zoogdier’
  • Hier vindt u de onderzoeksrapportages

Publicatiedatum: 01 september 2011