Nederland meldt massaal egels

21 September 2009

Het eerste Egelweekend is een groot succes geworden. De activiteiten over egels (zoals open dagen van de opvang) waren druk bezocht en er zijn veel meldingen binnen gekomen in het kader van de ‘Egeltelling’ op www.jaarvandeegel.nl. Initiatiefnemer, de Zoogdiervereniging, is zeer tevreden met de vele reacties en gaat nu aan de slag met het verwerken en analyseren van de meldingen. Op dit moment kunnen alleen voorlopige indrukken op basis van een deel van de meldingen gegeven worden.

Dankzij een enorme respons tijdens het Egelweekend, zijn heel veel gegevens verzameld. De Zoogdiervereniging is daar bij monde van campagneleider Eric van Kaathoven zeer tevreden over: ‘Nog nooit zijn in Nederland in zo’n korte tijd zoveel gegevens over de egel verzameld als dit weekend. Wij bedanken iedereen die heeft meegedaan!’

Bekijk twee kaartjes van de meldingen en lees over de resultaten (een tussenstand) op Jaar van de Egel website.

Publicatiedatum: 21 september 2009