Gezocht: waarnemingen van Mc Flurry egels

29 oktober 2009

De Zoogdiervereniging roept mensen die na zomer 2008 een egel hebben zien vastzitten in een weggegooid Mc Flurry bekertje, op dit te melden. Zo proberen de initiatiefnemers van het Jaar van de Egel er achter te komen of dit vaker voorkomt. Aanleiding is een recente melding van een jonge egel verstrikt in een Mc Flurry bekertje in de buurt van een Mc Donalds Drive In te Amersfoort. Inmiddels is ook een tweede melding uit Groningen binnen.

In 2008 is de opening van de kraag van het bekertje verkleind (na klachten van de Dierenbescherming) om te voorkomen dat egels verstrikt komen te zitten. De Zoogdiervereniging wil weten of er desondanks regelmatig jonge egels vast komen te zitten of dat het een zeldzaamheid is. Mensen kunnen hun waarneming van een ‘Mc Flurry egel’ doorgeven door een mail te sturen aan jaarvandeegel@zoogdiervereniging.nl.

Zie verder het hele bericht met foto’s en de nodige achtergrondinformatie op www.jaarvandeegel.nl (directe link, klik hier

Foto (gemaakt met mobieltje): Egel verstrik in Mc Flurry, Rose van der Haven

Publicatiedatum: 29 oktober 2009