Scientific journal Lutra

Lutra is een wetenschappelijk, peer-reviewed, tijdschrift dat tweemaal per jaar gepubliceerd wordt door de Zoogdiervereniging. Lutra publiceert voornamelijk in het Engels (met Nederlandstalige samenvattingen) artikelen over inheemse Europese zoogdieren, inclusief zeezoogdieren. De artikelen in Lutra gaan vaak over ecologie, biogeografie, gedrag of morfologie.

Info over een lidmaatschap op Lutra vindt u hier.

Instructies voor auteurs

De instructies voor auteurs zijn beschikbaar als PDF via deze link.
De redactie is bereikbaar via e-mail: lutra@zoogdiervereniging.nl

Een nieuwe Lutra in Zomer 2021

In de loop van de zomer valt er weer een mooie en gevarieerde Lutra bij u op de mat. Hierin een strandingenlijst van walvissen en bijdragen over otters in Groningen, dassen op de Veluwe, veldmuizenplagen en het dieet van Vlaamse wolven. Alvast veel leesplezier gewenst!

>

Lutra is a scientific, peer-reviewed journal, published by the Dutch Mammal Society that is endeavoured at stimulating and facilitating the study and protection of wild mammals and their habitats.

Lutra has two issues a year and publishes articles on all mammals occuring in Europe, including aquatic mammals. Articles focus on ecology, biogeography, behaviour and morphology. Furthermore, Lutra contains literature and book reviews and an opinion section.
Lutra publishes in English, with accompanying Dutch abstract.

Lutra Publication Fund

Lutra is the only scientific journal in the Netherlands that is entirely devoted to mammals.
Support us by making donations to the Lutra Publication Fund:
ING account NL88INGB0003090408, Almelo, the Netherlands.

To subscribe to Lutra, see instructions here.

Instructions for authors

Now available instructions for authors (pdf) in the new layout of Lutra.
The editorial board can be reached by e-mail: lutra@zoogdiervereniging.nl