Fotowedstrijd symposium Marters van Nederland en hun toekomst

De Zoogdiervereniging organiseert in het kader van het symposium 'Marters van Nederland en hun toekomst' een fotowedstrijd, doe mee!

Hoe kan ik meedoen?

Stuur je foto in van een inheemse martersoort die in Nederland in het wild voorkomt of voorkwam (zie onderstaande spelregels).

Meedoen is eenvoudig en kan tot uiterlijk 28 november 2021.

Onderaan deze pagina kun je de digitale zoogdierfoto uploaden. Je mag per marterachtige maximaal drie foto's inzenden, dit doe je door driemaal het formulier in te vullen. Doe je mee, dan ga je akkoord met de onderstaande spelregels.

Hoe wordt de winnaar gekozen?

De onafhankelijke jury van de fotowedstrijd selecteert uit alle inzendingen de vijf mooiste foto's. Deze genomineerden worden in de opening van het symposium 'Marters van Nederland en hun toekomst' op 3 december 2021 bekend gemaakt. Vanaf dit moment is het tot 15:00uur voor iedereen mogelijk om te stemmen op je favoriete foto. Om 15:30 uur wordt de winnaar bekend gemaakt en, indien de winnaar aanwezig is, de prijs overhandigd.

Win een set marterboeken!

De fotograaf van de mooiste foto over alle soorten marters heen wint een geweldige set aan boeken, namelijk 'De Das' door Frans van Bommel, Stefan Vreugdenhil en Maurice La Haye, 'De Steenmarter' door Dick Klees, Gerard Müskens, Sim Broekhuizen, 'Bunzing, hermelijn en wezel' door Edo van Uchelen en 'Otter' door Harrie Bosma. De vijf mooiste foto’s worden in het voorjaar van 2022 gepubliceerd in Zoogdier en op onze website. De winnaar krijgt persoonlijk bericht.

Spelregels

>

Wanneer je deelneemt aan de fotowedstrijd stem je in met de volgende voorwaarden:

• Het betreden van verblijfplaatsen van zoogdieren of het vangen van zoogdieren met als doel het maken van een foto is niet toegestaan. Foto's van dieren in verblijfplaatsen en foto's van gevangen dieren zijn alleen toegestaan wanneer genomen bij onderzoek waarvoor een ontheffing was verstrekt met betrekking tot betreden van verblijfplaatsen en/of het vangen van dieren. Bij navraag dient deze ontheffing getoond te kunnen worden;
  • Op de foto staat één van de in Nederland sinds 1500 in het wild voorkomende inheemse marterachtigen. Hier vallen exoten (zoals de Amerikaanse nerts) en gefokte soorten (zoals de fret) niet onder, je kan van deze soorten geen foto’s insturen;
  • Foto’s gemaakt in dierentuinen of foto’s gemaakt in het buitenland zijn toegestaan, voor zover de omgeving er uitziet als Nederlandse wilde natuur;
  • Insturen kan tot en met 28 november 2021;
  • Beroepsfotografen en medewerkers van de Zoogdiervereniging zijn uitgesloten van deelname;
  • Je mag van meerdere soorten een foto insturen, maximaal drie foto’s per soort;
  • De foto’s moeten worden ingezonden als jpeg (minimale grootte is 2 MB) in landscape (dus in de breedte);
  • Alleen kleine bewerkingen van foto’s zoals uitsnede maken, verscherpen, stof verwijderen en witbalans aanpassen zijn toegestaan;
  • Teksten (en dus ook namen) in foto’s en passepartouts of kaders zijn niet toegestaan;
  • Elementen uit de foto verwijderen of eraan toevoegen is niet toegestaan;
  • Foto’s moeten voldoen aan minimale kwaliteitseisen van scherpte en compositie.
  • Door deelname aan de fotowedstrijd verleent de deelnemer aan de Zoogdiervereniging het gebruiksrecht van het beeld voor alle communicatiemiddelen door de Zoogdiervereniging (zoals: website, Facebook, nieuwsbrieven, tijdschrift, persberichten, jaarverslag, boeken en brochures) die door en/of voor de Zoogdiervereniging gemaakt worden. De naam van de fotograaf wordt, waar mogelijk, bij plaatsing vermeld. Dit gebruiksrecht is niet overdraagbaar aan derden.
  • De deelnemer bezit het auteursrecht op de ingezonden foto’s en vrijwaart de Zoogdiervereniging voor claims van derden die pretenderen auteursrechthebbende te zijn.
  • Ingezonden foto’s kunnen niet worden teruggetrokken uit de fotowedstrijd.
  • Over de uitslag kan niet worden gecorrespondeerd.

Soortenlijst van deze fotowedstrijd

>

Binnen deze fotowedstrijd kunnen foto's ingestuurd worden van de volgende marterachtigen:

• Das
  • Otter
  • Boommarter
  • Steenmarter
  • Europese nerts
  • Bunzing
  • Hermelijn
  • Wezel

Slechts één bestand.
16 MB limiet.
Toegestane types: gif, jpg, png.
Ik ga akkoord met de spelregels.
Onze vereniging verwerkt uw persoonsgegevens conform de privacyverklaring. Door dit vakje aan te vinken gaat u akkoord met de algemene voorwaarden en het privacystatement van de Zoogdiervereniging.