Agendaoverzicht

Waterspitsmuis (© Wesley Overman)

'Fifth International Colloquium - Biology of the Soricidae' (spitsmuizen)

-

The current meeting will be the fifth edition of the International Colloquium – Biology of the Soricidae.The first meeting was held at the Powdermill Nature Reserve, USA, in 1990. It was followed 12 years later by the second edition in the same place. For the third meeting, shrew researchers travelled to Syktyvkar, Russia, in 2010. The last meeting took place four years ago in Poznań, Poland.​

With the current meeting, shrew researchers will celebrate the 30th anniversary of the International Colloquium – Biology of the Soricidae.

Veldmuis (© Wesley Overman)

Friese Vrijwilligersdag Natuur

-
De Friese Vrijwilligersdag Natuur is een jaarlijks terugkerende dag voor alle betrokkenen en belangstellenden bij natuurmonitoring in Friesland: van (aankomende) vrijwilliger tot professional. In 2021 vindt de dag plaats op zaterdag 4 september en bestaat net als vorig jaar uit een online programma en activiteiten in het veld door heel Friesland.
Bunzing (© Merijn van den Hoogenhoff)

Cursus Herkennen van roofdiersporen

-

De Zoogdiervereniging organiseert de tweedaagse cursus ‘Herkennen van roofdiersporen’ op 30 september en 7 oktober 2021.

Onderzoek naar de aanwezigheid van zoogdieren is ingewikkelder dan bijvoorbeeld die van vogels. Voor roofdieren is het zoeken naar en analyseren van sporen een goede methodiek. Echter, hoe voorkom je dat je ziet wat je wilt zien, maar blijf je scherp in het waarderen van waarnemingen?