Agendaoverzicht

Citroenvlinder

Landelijke Dag Vlinderstichting

Op zaterdag 6 maart houdt De Vlinderstichting een online-symposium: de Landelijke Dag. Van 10.00 tot 13.00 uur kunt u genieten van een aantal actuele presentaties. Tussendoor ziet u mooie films en zijn er flitspresentaties waarin medewerkers van de stichting vertellen met welke uiteenlopende projecten zij bezig zijn.

Algemene Ledenvergadering

Door de Covid-19 pandemie is het leven van ons allen ingrijpend veranderd. Ook de Zoogdiervereniging wordt geraakt door de gevolgen hiervan. Het verbod om bijeenkomsten te houden, heeft ook gevolgen voor onze Algemene Ledenvergadering. Deze zal via digitale weg plaatsvinden op donderdagavond 25 maart 2021. We maken hiervoor gebruik van speciale wetgeving die de regering heeft gemaakt in verband met Covid-19.

Waterspitsmuis (© Wesley Overman)

'Fifth International Colloquium - Biology of the Soricidae' (spitsmuizen)

-

The current meeting will be the fifth edition of the International Colloquium – Biology of the Soricidae.The first meeting was held at the Powdermill Nature Reserve, USA, in 1990. It was followed 12 years later by the second edition in the same place. For the third meeting, shrew researchers travelled to Syktyvkar, Russia, in 2010. The last meeting took place four years ago in Poznań, Poland.​

With the current meeting, shrew researchers will celebrate the 30th anniversary of the International Colloquium – Biology of the Soricidae.