Tijdschrift ‘Zoogdier’ is weer uit!

25 maart 2013

Een dezer dagen valt bij alle leden weer het tijdschrift Zoogdier op de mat. Dit lente-nummer staat weer vol met zoogdierartikelen.

Zoogdier opent dit keer met een minder smakelijk, maar zeer nuttig onderdeel van de natuur: kadavers. Stichting Ark is met een aantal partners het project www.dooddoetleven.nl gestart en beschrijft in Zoogdier hun resultaten. Erg spectaculair bijvoorbeeld zijn de beelden van een vale gier die zich ten zuiden van Maastricht op een karkas van een wild zwijn stort.

Verder bevat Zoogdier bijdragen op het Vlaamse Jaar van de Muis (www.zoogdierenwerkgroep.be) en het Nederlandse Jaar van de Steenmarter (www.jaarvandesteenmarter.nl) en artikelen over onder andere spelende boommarters, vleermuizen onder vloer, de verdwenen sabeltandtijger, vleermuiskasten en wasberen.

Wilt u ook Zoogdier ontvangen? Wordt dan lid (http://www.zoogdiervereniging.nl/node/443) en krijg dit tijdschrift vier keer per jaar toegestuurd!