Publicaties en redacties

De zoogdiervereniging en haar werkgroepen geven periodiek verschillende publicaties uit. Indien de publicaties digitaal beschikbaar zijn kunt u deze vinden in de zoogdierwinkel.

Zoogdier

Zoogdier is het populair-wetenschappelijk kwartaalblad van de Zoogdiervereniging. Leden van de vereniging krijgen Zoogdier automatisch thuisgestuurd. Informatie over het lidmaatschap van de Zoogdiervereniging en een abonnement op Zoogdier leest u op de pagina Lid worden. Download meer dan 20 jaar Zoogdier kosteloos in de zoogdierwinkel.

Redactie: redactie.zoogdier@zoogdiervereniging.nl

Lutra

Het wettenschappelijk tijdschrift Lutra publiceert voornamelijk artikelen over inheemse Europese zoogdieren, inclusief zeezoogdieren. De artikelen in Lutra gaan vaak over ecologie, biogeografie, gedrag of morfologie. Meer informatie over Lutra inclusief downloads vindt u op de zoogdierwinkel. Info over een lidmaatschap op Lutra vindt u hier.

Redactie: lutra@zoogdiervereniging.nl

Telganger

De Telganger is de nieuwsbrief voor de deelnemers aan het landelijke monitoring- en verspreidingsonderzoek. We presenteren gebeurtenissen en aankondigingen. Telganger verschijnt tweemaal per jaar. In de zoogdierwinkel zijn de meeste recente digitale versies van de Telganger in pdf vorm te downloaden.

redactie: telganger@zoogdiervereniging.nl

Marterpassen

"Marterpassen" is het jaarverslag van de Werkgroep Boommarter Nederland wat sinds 1992 wordt uitgebracht. In de Marterpassen staan verslagen over waarnemingen van boommarters in Nederland, onderzoek naar verspreiding, inventarisaties, maatregelen voor beschermingen enz. Marterpassen zijn op de website van WBN te bestellen.

redactie: info@werkgroepboommarter.nl

CaLutra-nieuwsbrief

Calutra (voorheen Castor) is de nieuwsbrief van de Bever-Otterwerkgroep Nederland en verschijnt 1-2 keer per jaar. Naast verslagen (waaronder verspreidingskaarten) en aankondigingen van de activiteiten van de werkgroep bevat Calutra ook informatie uit wetenschappelijk onderzoek en de media. De uitgaven zijn hier te downloaden.

redactie: calutra@gmail.com

Verslagen Veldwerkgroep

Er wordt jaarlijks één zomerkamp in het buitenland (Europa) georganiseerd door de veldwerkgroep, daarnaast zijn er regelmatig onderzoekskampjes in eigen land. Alle verslagen van veldstudiekampen van de veldwerkgroep zijn digitaal beschikbaar. Ze zijn op de pagina van de veldwerkgroep als .pdf te downloaden.

redactie: veldwerkgroep@zoogdiervereniging.nl

Digitale nieuwsbrief Zoogdiervereniging

De Zoogdiervereniging brengt sinds 2011 periodiek een digitale nieuwsbrief uit. Als u zich inschrijft ontvangt u de nieuwsbrief automatisch via het opgegeven e-mail adres. Hier kunt u zich automatisch in- en uitschrijven voor de nieuwsbrief.

redactie: info@zoogdiervereniging.nl

Digitale nieuwsbrief Zoogmail

Zoogmail verschijnt wekelijks en wordt per e-mail verzonden. Oproepen, aankondigingen, bijzondere waarnemingen, vragen en dergelijke zijn de belangrijkste berichten.

redactie: zoogmail@zoogdiervereniging.nl