Meet & Greet met jonge eekhoorntjes tijdens de Eekhoorndag 18 mei

28 april 2014

Het jaar 2014 is door de Zoogdiervereniging en Stichting Eekhoornopvang Nederland uitgeroepen tot ‘Jaar van de Eekhoorn’. Gedurende dit jaar vragen beide organisaties aandacht voor dit prachtige acrobatische diertje met zijn kenmerkende pluimstaart.

Vivara Natuurbeschermingsproducten werkt al jarenlang samen met de Zoogdiervereniging en Stichting Eekhoornopvang Nederland.  In het kader van het Eekhoornweekend organiseren zij samen op zondag 18 mei de Nationale Eekhoorndag 2014, bij Vivara in Vierlingsbeek.

De Zoogdiervereniging zet zich in voor onderzoek naar en bescherming van inheemse wilde zoogdieren en hun leefgebieden in Nederland. Dit doen zij onder andere door waarnemingen in kaart te brengen. Stichting Eekhoornopvang Nederland richt zich vooral op het opvangen en medisch verzorgen van zieke, gewonde en verweesde eekhoorns, om deze vervolgens weer in de vrije natuur uit te zetten. Op de Nationale Eekhoorndag willen zij behalve kennismaking met de eekhoorn, aandacht vragen voor de noodactie Toekomst voor Dieren. Een noodactie om te voorkomen dat de organisatie inclusief hulpbehoevende eekhoorntjes op straat komt te staan.

Tijdens de Nationale Eekhoorndag maakt u letterlijk kennis met de eekhoorn. Naast de interessante lezingen over het diertje zelf en de praktische tips voor het inrichten van een eekhoornvriendelijke tuin, krijgt u de unieke kans om van dichtbij te zien hoe jonge eekhoorntjes die bij de Eekhoornopvang zijn binnen gebracht, worden gevoed met de fles!

Noteer zondag 18 mei 2014 dus alvast in uw agenda. Wij nodigen u van harte uit om kennis te maken met de wondere wereld van de eekhoorn!

Komt u ook? Meld u zich dan aan op www.vivara.nl/eekhoorndag. Onder alle bezoekers die zich van tevoren hebben vermeld wordt een Eekhoorn Prijzenpakket verloot!

Meer informatie is te vinden in de flyer.

Meer informatie over het Jaar van de Eekhoorn en het Eekhoornweekend staat op www.jaarvandeeekhoorn.nl.