Heimans en Thijsse symposium

Start datum:
23/09/2017
Programma:

Heimans en Thijsse symposium Bloemrijk of gifgroen? op zaterdagmiddag 23 september 2017

De Heimans en Thijsse Stichting organiseert samen met IVN, KNNV en SoortenNL een symposium over de toekomst van het Nederlandse platteland en het nieuwe Europese landbouwbeleid dat in 2020 van start zal gaan. Hoe zal het Nederlandse platteland eruitzien over vijftig jaar? Zal dan nog steeds het grootste deel uit landbouwgrond bestaan, terwijl we juist meer ruimte nodig hebben voor wateropvang, natuur en recreatie? Kan er dan een landbouw zijn zonder desastreuze effecten op landschap en natuur? En: wie moet er gaan betalen: de natuur, de boer of wij als consument.

Als prikkelende sprekers en muzikanten zullen optreden: Theunis Piersma en Sytze Pruiksma (Kening fan ‘e Greide), Krijn Poppe (Wageningen Economic Research), Bas Eickhout (Europarlementariër GroenLinks) en Titia Wolterbeek (SoortenNL en De Vlinderstichting).

Kijk voor het volledige programma en opgave voor het symposium op http://www.heimansenthijssestichting.nl of in de flyer.

Organisatie:
Heimans en Thijsse Stichting samen met IVN, KNNV en SoortenNL
Locatie:
(Leeuwenbergh, Servaasbolwerk, Utrecht
Kosten:
15 euro (voor studenten 5 euro)
Contact:
Telefoon: