Cursus Vleermuizen en Planologie

04 november 2014
Nijmegen
960 excl. btw

Het Bureau van de Zoogdiervereniging organiseert op 4, 11 en 18 november 2014 de driedaagse cursus ‘Vleermuizen en Planologie’.

Aan de orde komen onderwerpen als: wat is de ecologie van vleermuizen en wanneer moet je daar nu extra alert op zijn? Hoe voorkom je vertragingen en verhoogde kosten? Wanneer moet je nou onderzoek doen naar vleermuizen? Is dat altijd noodzakelijk? Aan welke kenmerken voldoen goede onderzoeken? Wat is wettelijk verplicht, hoe werken ontheffingen? Welke maatregelen zijn er om schade aan vleermuizen te voorkomen en/of te verminderen?

Na afronding van de cursus beschikken cursisten over actuele kennis van ecologie en landschapsgebruik van de Nederlandse vleermuizen, de wetgeving en vleermuis-inventarisatiemethoden en kunnen deze kennis inzetten in hun eigen situatie.

Deze cursus is gericht op (veld)medewerkers van ecologische adviesbureaus, ecologen en projectleiders van m.e.r.-bureaus, en ecologen, projectleiders en planologen van overheden die met vleermuizen, ingrepen en wetgeving te maken krijgen. Doordat zowel opdrachtgevers als opdrachtnemers deelnemen ontstaat een unieke leersituatie.